Zo sport je in de winter

Gisteravond zei je het nog zo tegen jezelf: morgenvroeg ga ik naar buiten om lekker te bewegen. Nu die volgende ochtend is aangebroken, is het met de kou een stuk minder aantrekkelijk om naar buiten te gaan voor je dagelijkse beweging. Wij begrijpen je. Met lage temperaturen en regen is het lastiger om je aan je sportschema te houden. Daarom hebben we wat tips voor je.

5 minuten

Zorg ervoor dat je warm wordt

Dit is niet per se een leuke tip, maar wel een hele belangrijke. Een goede voorbereiding is namelijk het halve werk. Als het buiten koud is, is het extra belangrijk om je spieren goed op te warmen. Omdat je spieren kouder en stijver zijn, neemt je bloedtoevoer af. Hierdoor heb je een grotere kans op blessures en dat willen we niet! Daarnaast merk je na een goede opwarming de lage temperatuur buiten niet eens meer. Sterker nog: het is juist een welkome verfrissing. En vind je het lastig om warm te worden? Je kunt natuurlijk ook altijd kiezen voor laagjes in je kleding zodat je je lichaam een beetje helpt.

Vind een nieuwe favoriet

De winter brengt ook nieuwe mogelijkheden. Is er een schaatsbaan in de buurt? Kijk dan eens of dat iets voor je is. Woon je vlak bij de natuur? Ga dat winterse landschap dan zeker eens bewonderen. Al wandelend, hardlopend, of fietsend. Een (nieuwe) favoriete manier van beweging vinden, helpt je om het beter vol te houden.

Regel een sportbuddy

Heb jij al een sportbuddy? Zo niet, kunnen we dat zeker aanraden. Vraag eens om je heen wie jouw sportbuddy zou willen worden, want waarom zou je dit alleen doen als het ook samen kan? De kans is groot dat ook jouw sportbuddy niet zo’n zin heeft in sporten als het koud of regenachtig is. Spreek dan ook af dat je samen gaat, zodat jullie elkaars stok achter de deur zijn. Dat is niet alleen gezond, maar ook gezellig!

Sport binnen

En wil je echt de deur niet uit? Dan is er nog een andere oplossing. Rol je yogamatje uit, zet een muziekje op en voer je sportoefeningen uit. Dit kunnen eigen oefeningen zijn, maar wist je dat er op YouTube ook veel gratis sportsessies worden aangeboden? Ze zijn er van elk niveau en voor iedere spiergroep.

Doorzetten met NOK

Vind je het ook na het lezen van deze tips maar wat lastig om in beweging te komen? Bij NOK Clinics helpen we je heel graag. Neem gerust contact met ons op.

Contactformulier

Wij helpen je graag! Neem hier contact met ons op.

Deel dit artikel: